Friday, January 28, 2011

stadi la sgt!

semalam aku ngan faqihah n nisah n asiah stadi!kitorang stadi btol2..plajar cmerlangla katekan..haha!

haha!stadi la sgt!

waktu balik skola tuh,sume kuar n tnggal bpe org jek dlm klas tuh..aku borak2 kjap n mkn french fries ngan asiah n then asiah mnx dri nk blik asrama for mkn dan mcm2 ag la!kmudian aq gy la tndas!suasana amat sunyi gler!kmudian aku cuci mke dan bela tdung!after that aku naek klas blik smule..ade lagi bbrape org dlm klas!aq pon duduk n amik bku kh aku lalu mmulakan kje aku!aku dok la kt dpn..kt meja MA..sjuk skit dok bwah kipas..aku buat la kje aku..

smakin lame,smakin brkurang org dlm klas tuh..dan slepas jam mnunjukkan pukol 2.45 petang,aq tnggal sorang jek dlm klas uh!oiish,sram2!takot la gak!takot ape eak?
takot buaya darat lorh!dak laki khairiah ni bkn jahat baik sgt!tape2 kt bukhori ade aisyah!dye pon steady jek dlm klas wat kje sorang2!aq jek yg berie takot..huhu!

aq tros wat kje, kalo sram ckit,aku gi la jmpe dye jap..aku tgok dye steady jek,aku pon gi la smbung wat kje!
dlm pukol 3 tuh,faqihah ngan nisah dtg!bwak nasi aym!sdap3.. :D..asiah lak ta smpai ag..ckp kjap jek blik asrama..dan2 lpas mkn jek,asiah dtg bwak mister potato!oish,rezeki mncurah2!dasyat2!



sdap x?

lpas mkn2,smbung blik wat kje!
lpas siap tu,kitorang maen la!~
ckp nk stadi..mmg stadi pon..stadi la ckit2!haha

tgok2 jam da nk pukol 4.15 petang..cepat sngguh mse brlalu!
kmudian faqihah ngan aku gi tndas!
seriesli mmg sunyi!
tbe2 ktorang trdengar bunyi tapak kaki!
aq soh la faqihah tgok!
faqihah ckp lelaki!aq pon tgok la,tbe jek wk2 laki tu nk pjak ank tngge yg ke last,


















hahah!aq tak dpt nk tahan gelak!tros msok tandas!selok kitorang gelak!

lpas kuar dripada tndas!aq pon mcok klas!
kmudian aku ckp sorang2 kt papan puteh!nk try ckp kuat kt dpn la katekan!aceyh,pdahal kalo persentation
ckp gaye miming!grak mulut jek!

jam aku!

tgok jam lagi,pukol 4.30 lebih da..kmas2 brg n blik!ps2 men psp!uhuh!


dtg skola esok,tgok brang aku ats meja MA bersepah2..nseb dye ta dtg ag!msti dye plik kalo dye tgok brang aku ats meja dye..!haha!


2 jek!

mood:taderk idea nk wat blog,tp gedik nk updated gak!

Sunday, January 23, 2011

Cinta si Kucing Manees!

Cinta si kucing Manees,adalah sebuah filem trbaru yg akan mngeggarkan industri perfileman di Malaysia!Filem ini dijangka akan mndapat sambutan yg hangat bgi Persatuan Kucing kucing Semalaysia!

Sinopsis.

Filem merupakan filem komedi romantik antara Maniaaw Dan Niciaw(yg sudah ketiadaan mak)..Niciaw yang telah mengenali Maniaw di sekolah dan pada masa yang sama menyukai maniaw!Suatu hari,rumah Niciaw runtuh di landa gempa bumi,.ape yang hairannya hnye rumah mereka yg runtuh,sdgkan umah org len tak rntuh pon!Keluarga Niciaw telah tersebar di Berita dan surat khabar..Berita ini menyebabkan kawan baik lama ayah Niciaw yg telah terpisah iaitu Masiau telah bertemu kembali..Pak cik Masiau Mengajak keluarga niciaw ke rumahnya!Semasa smpai ke rumah Pak cik Masiau,Niciaw mengambil begnya dan tiba keluar seorang pemuda dari rumah pakcik Masiau dan ingin mmberikan pertolongan..Pemuda itu ialah anak Pakcik Masiau dan dia ialah "MAniaw"!!!apakah yang akan terjadi kepada mereka apabila tinggal serumah?Tontonlah Filem ini di blog ini*tu pon kalo ajin tuleh!



Pelakon
Maniaw
Niciaw
Pakcik Masiaw(ayh maniaw)
Pakcik Nisiau(ayh niciaw)
Makcik Masiniaw(mak  maniaw)

nantikan pada 22.12.5011

Saturday, January 22, 2011

malu3!

tdkan aku gi tusyen!smpai kt tusyen tuh aku borak2 jap dgn mmbe aku dan ta lme lpas tuh cikgu mcok..kmudian,ckgu bg satu ketas..kt ketas tu ade contoh karangan peljar!cikgu nk suh kitorang tanda ketas tu sniri..aku pon belek2 la ketas tu dan OMG!my paper!!ha?berie la ckgu photostate byak2 ketas krangan aku tuh n edarkan dlm 1 klas!seriesli mlu..ttau la ade di antra dak ni knal koi ke tak!*da trcakap loghat pahang!

Kalau jdi karangan terbaik tahan gak!ini krangan sdang2 jek!sye ulangi sdg2 jek..bkn teruk hoccayh!ckgu suh dak ni bg markah 12-15 iaitu baik..tp tak cmrlang la..ckgu tnye sorang2 nk bg bpe mrkah..kbyakan lelaki bg aq 12!baaa!srndah2 mrkah!tp ade la dorang ni!kaum adam n mmg nme dye adam pon bg aku 14!terima kasih2..!
haa..lpe lak nk ckp!aku ade slah eja dlm karangan tuh,memupuk,aq tulis mempuk!selok dak dlm klas ni glak..da la nme aku trpampang kt ktas tuh!

hokay da!tamou cter dah!

lpas klas aku blik,bkak logitech webcam n "ktak"















ni ha hsilnye!

brani gler ltak gamba gedik gni kan?haha!bkn org tau sgt pon blog ni..bia la kan!

next
take by camera cap ayam!with my ank jiran!


that's all for this entry!hahah!

Friday, January 21, 2011

No title 4 dis entry!

stlah lme ta updated!mcm2 cter aku dpt di skola SMA Al KHAIRIAH!*smangat!

skolah trsayang!

hurm!ape ek nk cter?lpe3!urmm..oke!stlah bbrapa ari blajar di 3 Muslim,dpt la gak aku knal ngan prangai2 dak dlm klas tuh.sumenye okep jep..ade yg baek dan ade gak yg nakal..taderk yg jhat kot!semuenye blajar dlm keadaan baik!ade yg phm ckgu ajar,ade yang ta phm langsung dan ade yg sdang2 jek..ade gak cikgu slah pronunciation!ade gak ckgu slah ckp!bese la mnusie wat slah!

aku amik kelab mathematics dan menyandang jawatan sbgai ajk!aceyh!bangge tak?pdahal bpe org jek yg amik mathematics.unit beruniform Bomba!haha!x mnat lalu..tp sbb tak dak mmbe aku pon layan lha gak!aku ingat nk amik pbsm(persatuan bulan sabit merah)!tp tu lha!rumah sukan wane biru,sme ngan nisah n cairah!
Faqihah lak dok umah ijau!x sme la lak!sob7
pbsm!
tdkan aku bwak beg ni gi skola,ekceli bru beli!

cam org tua ka?over?

rmai seyh org gelak aku pkai beg ni..malu jek!ade gak yg ckp cntik!aceh!
ape pon ntahla!


adoi!pe ag ek!lpe suda!asenye byak ag nk tuleh!
tape lha,skian utk yg ini!
tamou tamak2 ye!hihih

hitam keluar kali ke 9999,9999,990!

Bismillahirahmanirahim dan Asalamualaikum wbt!ehem2..test2..

Untuk ari ini kite akan mmbincangkan' satu nama' yang selalunye digune pakai selepas suatu kejadian yang sudah kerap terjadi.Oke3..'Hitam keluar' adalah suatu perkataan yang tidak asing lagi sehingga ada penyanyi yang menyanyikan lagu kerana nama tersebut!Nama scientific atau nama gelaran bagi "Hitam Keluar"ialah "Blackout!"

okeh2 cukup sampai di sini aku merepek.Sebenarnye tanak pon citer pasal kt atas tuh,sje je nk wat  intro!okeh2..cukup fade up ble elektrik takdak..tatau la cmne TNB wat kje!

kat sini aku nk cter psal kjadian pde wk2 blackout!jeng2!


seblom kjadian tersebut aku tengah menonton televisyen channel kbs world!waktu tu ade rancangan hiburan korea tajuk oh!my school!ekceli ta best pon kud..tp dsebabkan ade dye ni ha...

lee hong ki!artis yg comel bg aku,aq pon layan la gak!lme la jgak tnggu n baru lha turn dye ckp..dan2 jek turn dye nk ckp .....ktak!!

oish!ta nmpak2..mne org!adoih!so aku pon mencari la encet nokia cap aym aku yg ade lmpu kt ats tuh!aku pon usha2 lha umah aku dgn torchlight encet aq tuh..usha punye usha,bosan la lak!

aku pon mulala dpt idea yg sgt bjaksana!haha..dgn mnggunakan lampu torchlight tuh(lampu konsert)haha,aq pon mnyanyilah sorang dgn mnggunakan kertas mahjong yg digulung!melalak sorang2 taderk spe yg nk marah..mak aku mne ea?ntahla!

naik semput aku nyanyi..aku pon dudukla kjap nk ilangkan ase ltih aku!da duduk ase nk baring plak!aq pon bringla!tibe2 aku terdengar tudung saji kt dapur tuh terjatuh!aishh..kucen ni kan,ade yg kne blasah laju..aq pon pegi lha dapo!smpai jek kt dapo..aku tak nmpak ape2!aku pon pgilha amik fon aku dan suluh la ape yg ade kt dapo!

tiba-tiba

smpai jek kt dapo,aq ade bau mende yang bsuk gler!kucen berak ke?aku pon tros mlangkah ke hdpn kmudian aku ternmpak suatu lembaga menghala ke dinding di sudut dapur yg aku tak psti sgt mcm mne rupenye,tp yg psti dye berbentuk sperti org tua,bramput pnjg wrne putih sdg mencangkung n mkn dgn gelojoh..aku da rse cam tak snang!aq pon melangkah undur ke blakang pegi kt ruang tamu blik!

selangkah aku berjalan perlahan2,suddenly aq trase tgn aq ditarik dan bau itu smakin kuat mnusuk idung!tiba2!lmbaga tersebut berkata!

*




*




*



*











*










*




















*




















*























*


ECAH!NI CIK LAH LAH!*jiran aku.AOK TU MENYANYI TAK INGAT DUNIE!CIK LAH DTG PON TAK PRASAN!TADI CIK LAH PGI DAPO CRI MAMA PASTU TERLANGGAR TUDUNG SAJI TU HA!MNE MAMA?

"kt dlm bilik, abis bau bsuk tuh ape?"


mak cik trkentut!(^_-)


(-_-)"!

jiran aku!

ps:rekaan smate2!haha!

Saturday, January 15, 2011

bila aku naik bas!

ade mak cik tu pandang aku!
dgn pandangan yg plik!
di dlm bas!
ketika aq mkn hotdog!
aq pon snyum kt makcik tu!
ps2 dye berpaling!
aq troskan mkn hotdog dlm bas!
makcik tu pandang ag!
"mak cik npe pndang sye?'!sye comel ea!nk wat mnantu ek!sye bwah umo ag!..mnx maaf ek"hahahha
aku pon wat derk je la...n troskan mkn smpai abis!
nmpk org cine naik bas,bwak beg byak..hensem woo!haha..perfume dye perghh!wangi dowh!
dye pndang aq!sbb sblah aq kosong!so aq bg laluan dye nk msok dok tepi tngkap!
rpenye dye bkn nk duduk,dye nk ltak beg jek!*ciss!-_-
aq betulkan cre aq duduk!
cine tu brdiri!
aq tekan loceng!
aq bngun n jalan ke pntu bas!*sesak woo!
bas brek emergency n bedebuk!
kne ketiak spe ntah*uwekk
jalan cam bese!
trun bas!
lari ke kereta yg dijempot oleh mama!
blik umah cuci mke 3 kali!

sekian!

Friday, January 14, 2011

td kan!

stori 1

bgn pgi,brsiap tuk skola..bgon awl,tp lmbat gak(mndi slame 30min)..jam kol 6.35..patotnye aku kne tnggu van kol 6.30 pgi..ps2 gi luar nmpak katak..oo pocot!ok sambung, ps2 cri ksut,,.mne kasut?mne kasut?mak aku da gi da tmpat aku tnggu van..mne kasut?psing pnye pusing,upenye ade bwah kotak gasket motor yg abg aku bela..

stori 2

smpai skola,kje skola ta siap ag..da la naek tngge cam nk smpot..!aaaa!brtungkus lumus wat kje cam org gle..last2 ckgu ta msuk..wadapak!

stori 3

wktu rehat,kne pnggil ngan ckgu kh,bab ta siap kje!pegi la wat dan diucapkan time ksih kpde Cik Asiah yg menemani tolong aku untuk antar bku tauhid n antar aq gi blik kh..

stori 4

lpas siap kje,gi blik guru bli bku..otw nk blik klas,nmpak tige org laki yg jalan bajek smacam..tgah jalan tbe slah sorang dri mreka terpeleot/cmas nk jatuh dlm longkang..ape ag,glak la!puas nk tahan glak tp x dpt n  mnybabkan diorang nmpak kitorang..kmudian diorang tros jln laju dan bersembunyi kt blakang pokok..hahha..

stori 5

mcok klas nmpak ustaz hasbullah dlm klas,n tbe2 jek dak laki bising ckp aaaaaaa!rpenye ustaz nk bg rotan sbb lmbat..*ta skit pun..dpt la rotan yg dibuat/dicilok dri antene radio..cmni bntuk dye!







fulaamak..merah tgn walopon ta skit!tp cerdik gak ustaz gne ni,sbbnye,antene ni leh lipat dipendekkan..so sng je ustaz nk ltak dlm kocek bju..

stori 6,

blik umah dlm keadaan ujan..dak ni lak men tipu2 aku..gram tol!

stori 7

smpai umah mama jmpot nek kete..ps2 mkn n berblogging...slesai suda!stori yg agk adventure ni..haha..

Thursday, January 13, 2011

eh..

time drjah 6,trlalu bosan asenye bler tak blajar..so wk2 mcm ni la best utk borak2!aku tgok ade satu group dak2 pompan kt sudut klas..ape ag aq pon join la diorang...dgr pnye dgr,rpenye diorang cter psal kisah seram!
so aku pom layanla..mmndangkan ari trsebut ari jumaat!*seram kalo ari jumaat..aq pon dgr la cter..

dia,aku,kawan

mcm ni,wk2 tu aku ngah wat kje skola ngan adik aku,ps2 kan tgah2 blajar nmpak mnde kchik pale botak kt tingkap,aq pon tgok la..wk2 tu kt luar ujan..mak aku ngan ayh aq gy kdai..ps2 kan aku dgr  mnde maen kacang..aq pon tgokla kt luar,taderk ape pon..tbe jek aq nmpak ade kesan tapak kaki kechik kt luar..

ooo..ps2?

aq pon msok la kt dlm umah wat derk jek..aq pon takot la..x lme ps2 mak aq blik,aq tgok kesan tpak kaki tu ilang da!

ooo..eei..takotnye..

tbe jek dak laki sorang ni dtg dgn ta mlunye mngjoin kitorang

ta sram langsung..nk aq cter tak..

ikot la .

mcm ni,kalo mlm2 byak kabus,jgn kuar..sbb ade mnde kt c2

eh ye ke?

ye..aku da pnah kne da..wk2 tu aq kuar kan ps2 nmpk mnde tu dkat je dgn aq..satu ag an kalo nmpak mnde tu jgn ttup mate!

npe lak?

nnti dye ade dpn mke ko!

abis tu ko cmne?tak ttup mate?

aq tak..aku kan brani..

eleh kau..ni ke seram?ngarut jek..

iye,kalo ko tak caye tak pe la..ko try la..ade lagi cte!

ape?

bersambung....

p/s:aq prcaye cte kabus tu smpai skrang..kelingkan..!

Wednesday, January 12, 2011

eh2..

    dia  ,aku,kawan
Pada tahun 2008,in standard 6, Terdengar suara seorang kanak2 lelaki berumur 12 tahun yg berjalan di sekitar kelasnya lalu brtanyekan kpd semue rakan skelasnye satu persatu,"nak roti? "namun jwapan yg diterima dri rakanya itu ialah "taknak"..haha
                                                          
 nak roti?
 taknak !
  nak roti?
  taknak !                                                              
  nak roti?
  taknak !

  nak roti?
 taknak la..

  amik la
  tanak..saye tak ske mkn roti la !

  haha..ye ke?(-_-)'
   yup !

maka bdak lelaki trsebut pegi la dri pndangan aku..aku pandang je gelagat dye..tbe2 jek dye pegi ke meja aku dan mncari somtink bwah mja aq dan dye kuar kan sebungkus roti garnenia..

 ha ni roti !pndai2 jek ckp ta ske..igt sye taktau,takyah la nk tipu..
 eh, sye da knyang da!

  byak jek alasan awk ni ye!amik la..tolong!
 npe awk ta mkn jek?

saye terbawak lebih td..sye da mkn da..knyang da..nnti rugi,
bg la org len,
semue taknak!tolong la!(cair aku)
yela2!
             
aku pon bukakla bngkusan roti yg dye bg td...pde mlenye aku tanak mkn..tp dye suh aku mkn aq pon bkak la..bru jek nk msuk mulut dye tarik roti td..

 npe awk ni?td suh org mkn ,skrang amik lak..aishh..buruk siku tol..

 hahaha..cbe tgok tarikh luput dye?
 1.1.2008?*serentak ckp ngan kwan aq
hehe..sori!sje jek nk maen..hihihi.
 nk suh saye  mati ke hah?
kalo suh awk mati da lme sye biakan awk mkn !hehe

lpas tu die lari..*mcm aku nk kjar dye jek..

P/s:ckp saye n awk sbb skema lagi wk2 tu..dak baek ag..hihi..      

Friday, January 7, 2011

*skema itu comel!

skema tu tak comel ke?comel ape..bg aku la..different people,different taste right?ape yg nk aku ckp kt sni ape yg skema is rambut dye..aq tertarik dgn jenis2 rambut lelaki yg skema..iaitu rambut sikat blah tepi..haha..pelik x?hehe..x smstinye rambut sikat blah tepi tuh skema..tp apepon mmg ske laki sikat rambut blah tepi..ini ade bpe gamba yg aq nk tnjuk...

lagi gambar


n lastly
comel ape..spiderman pon comel ! gamba di ats aku pkai curi je as example..arap2 diorang ta bce...hihi.
.tadaa!ciap gak entri kali nih..hihi..

Wednesday, January 5, 2011

third day of skool!

aceyh,cam smangat lak cter..hadoi..ari ktige da mcih ta blajar ag..adoii..aq glerw smangat nk blajar..hurmm,alhamdulillah dpt gak aq naek klas..yeah2..ow yeah!.haha..Nazar aq klo nek klas pose tige ari,so esok brmulalah ari utk aq puase !Syukur gler naek klas..tp ade lak mmbe baek ta sme klas..eysh,ske2 naek klas tp nyampah tol ngan dak sorang nih..aq da ta reti na mrah2 org nih..kalo mrah kwan rpat reti arh..ta malu jek amik tmpat aq,ps2 alih beg aku lak dgn mke slamber do no n x brsalah..mmg rse nk lmpang laju2..tp layan la..mne2 pon ade ilmu kan kan kan..lantak la dye aslkan dye bahagie..!*tension aw i camni*muahahha..tp an kusi dye tuh da la pndek na mmpos!aq dok pon cam knak2 riang drjah 5...aaa..tu kusi aquwh!bkan ko pnye larh!cmne ha nk dpt kbrenian keberanian nk terajang mrah dye hah?

tau?!


oke2..itu hanyelah ujian okeh!takkan mnde tu pnyebab ta blajar..ape pon yg pnting study,stadi n stido stadi..
betul kan..

*tp prlu ke cmni?

okay la,smpai sini saja ya!mcm da merapu lak..hapepon dokan aq Pmr ye!

Saturday, January 1, 2011

Pmr.!

Pmr?hah..siyezli mcm x brsedie ag ngan Pmr..exam aq pon terok ag..how to pmr hah?hang habak mai..aishh..tensyen gni..aq da men komp slalu,mls yg amat..eyshh..takleh jdnye!hurmm..kne wat azam ni..

1.Cube untuk x bkak facebook..
2.fokus stadi
3.tanak ckp byak2 dah
4.Solat awl wk2..ps2 apal surah ckit!
5.dgr ckp mama ngan abah
6.lakukan byak latihan..yeah*smAngat nih!
7.Jarangkan mnonton Korea*punce ta stadi
8.Tayah tgok tv,tak pon kurangkan..
9.ape ag ek..urmm..ha!jgn mkn aje ..
10.Jgn tido aje..
11.Fokus dlm klas..Jgn kwan ngan org byak ckp..*bising jek..da ta abis2 cte psal pkwe..nngok!result haku da trok!*aku suke salahkan org!yargh!

hurmm..yg pnting pensel tik tik ngan buku ade brdekatan..arap2 dpt mneruskan azam nih!Amiin..9A!ur in my hand!hihi..