Wednesday, March 9, 2011

ceritera di sekolah today !

Cerita 1

okeh, bermule crite swktu lpas prhimpunan . aku ngan cik cekrah nk mncari cikgu Hamidah utk bertnyekan fasal ujian lisan bahase mlayu , aku pon berjlanlah dgn cik cekrah ke bilik guru perempuan .
 sesampainya aku kt blik guru prmpuan yg jraknye lbih 800 000 km tu , aku tgok hnye 3 org guru kt dlm bilik trsebut , okeh , kmudian kami patah balik utk kmbali ke klas , aku pon berjalan, jalan jalan dan brjalan ,
on the way nk blik ke klas , aku tgok rmai org angkat2 meja, kayu  .aku pon ckp la kan ,

"haha , pdan mke " .

 aku ngan cik cekrah pon brjalan, jalan , dan jalan menaiki tngge dan tetibe aku nmpak cikgu Norhayati , guru 4k .

"oh , ckgu la tdi soh angkat meja ,lpelak tdi kt perhimpunan cikgu soh kemas kan kwasan koridor " ckp aku dlm hati .

tbe2 ckgu tu bersuara " eh , kamu ni form bpe ?"

 ..."formm 3 ."

 kate aku dan cik cekrah serentak .

 "ha, meh sni , kamu angkat ni dan antar ke tangki air sne ." kate ckgu tuh ,smbil mnunjukkan meja2 yg besor gile gedabak tuh , OMG , naseb ape la aku rini . gler la , aku bru ingat lpas kmbali dri berjalan 800 000 km tu , aku nk mkn bekal nsi lemak aku , dan kini aku terpkse mengangkat meja yg giler gedabakk tu ke 1200 000 km tuh . gilerr .grr .

okeh , aku pon mngngkat la , mja tuh , dan bejalan, tros bejalan , kmudian trun tngge , dan aku rse mcm nk tnggalkan jek meja tu kt tepi jalan ,
tp aku bkn seorang yg bgitu *statement bajek baik . aku pon tatau la cmne  da mke aku wk2 angkat mja tu , dgn peluh2 nye , dgn tdung da nk trcabutnye ,  org lalu lalang lak , pndg jek , dgn mke yg tak mperikemanusiaan . yg laki ni , bkn nk tlong , yang haku panas nih , laki2 bkn angkat brat sgt , sbtg kayu jek diorang bwak , rse nk mncarut2 jek .
kmudian aku pon brhasil jalan naik tngge dan trun tngge , aku brjalan dan tros bejalan , kmudian aku nmpk la sorang mamat ni ,
bpak hepinye mke dye angkat brg ringan sbgitu ,
aku pon dgn ta malu pon pnggil beliau

 "weh, tolong , tolong la ,bpak beratnye nih "

 haha, sgt ta pcaye , aku mne bese pnggil bdak2 laki nih , tp mngkin dsbbkan terdesak kot ., dye pon tuka la brg ngan aku , aku angkat kayu tu , dye angkat mja tuh ,aku trdengar beliau brkate kt kwan dye "kite ni msti gentleman dpn prmpuan "-.- .
 ceh , ikhlas ke tak nih . ksian kt cik cekrah , tade spe yg mmbantu .
 lpas sesi prtukaran brg tuh, aku trdngar ade horang mnjerit nme aku

"tiqah !"

 . ouh , kwan aku rpenye , ape lagi , aku pon pnggil la diorang , dan diorang mmbntu aku mngankat meja kayu . fuhh . abis stori 1 .



hoiyoo .

cerita 2

okeh .da blik klas dr mngangkat meja , aku pon brehat la ats kusi . tibe2 " kuar3 ! ade spotcheck "
biawak komodo tol . aku nk rehat ! ltih la weh .
dan kmudian spotcheck pon djlnkan . tade ape brg aku yg drmpas . brg org ? biokelantoknye .

Cerita 3

pegi kantin , beli air milo . aku mnom rse tawar hebe .

Cerita 4

Belajor wat kopok bersama Cikgu Geografi !

Cerita 5

Cikgu Sejarah mcok , dan mmberi tugasan kje kursus fasal MPT,FELCRA ,FELDA . aku gi tndas , ps2 pgi Bukhori , berbual sbntar brsame cek  faqihah .

Cerita 6

Blik rumah naik bas , dan ujan , mak aku jmpot naek moto kt tmpat aku trun bas , kami brsame mndi ujan .

CErita 7

Smpai rumah , mkn nsik , mmpersiapkan dri dan UPDATED!


p/s : sebenrnye angkat badan mja yg tade kaki jek dan maaf cerita 1 trlalu pnjg . excited sgt !

2 comments:

faqihah . faqihah said...

hamboihh .
seb baek ckgu x suroh aok angkat meja gedabak cm org yg dlm gmba tuh . kesian gilor .

@ atieqah @ said...

haha . gilor koi angkat mje gitu . budok laki sbtg kayu jek . biawak toi . gram koi .