Wednesday, March 2, 2011

Geografi .

semalam tgah aku borak ngan cik nisah ngan cik cekrah dlm kelas tuh,  tibe ade seorang lelaki , lbih kurang 40 tahun, berspek mate ,berambut kerinting jarang , bdan gempal2 dan memakai jaket coklat serta bju kemeja t wane ijau ddalamye , mmbwa kertas putih yg byak . dia adlah cikgu geografi aku . semase msoknye ckgu aku dlm klas bdak2 dlm klas aku sume bsing ckp "ha ?exam rini ?cikgu ckp esok . adess . cikgu ?!'"smbil wat mke comel . lalu tersenyum la cikgu aku itu smbil berkata "kamu ni , mcamne kamu tahu sye nk bg exam ? ade saye ckp ?"lalu dak klas aku pon ckp dgn serentak .

"taaaakkk.."

"ni la kamu ,taktahu ape2 dah wat tanggapan . sebenarnye orang2 mcam awak ni , die mcm ni .*smbil mnulis di white board dgn mgunakan marker .


lalu ckgu pon lukislah carta spt di ats . pastu cikgu pon ckp mcm2 aku pon da ta hengat da .
org skrang ni lebih tanggapan die drpd fikiran. jdi ape nilai die ?

nilai dye is jgn pkai teke2 atau mnganggap je ape yg blom dpt dipastikan . itu sje .


p/s : cikgu tu tak kawen lgi .

No comments: