Wednesday, March 23, 2011

jahat !

aku ase hari ni mcm hari sengal gile2 . knape?
okeh , meh aku citer slow2 .

kisah pertame mcm ni ,
kaw penah tak bce cite ini dlu ? kalo da bce bgos , kalo belom, bcelah dlu sblom bce entri ini .
okeh , dalam tu aku ade cter psal cikgu aku tau , dan aku jgak menggambarkan mcmne rupa cikgu tuh ,
kaw bayangkanlah okeh .aku pon ade gak bgtau status cikgu tu yg belom kawin .name cikgu tu cikgu lotepi .

baiklah , cikgu tu die mngajar aku geografi , jdi sjak hari smlm dye bgtau budak2 klas aku , stiap mase die je , kne mcok bilik media .
al kisah la kan , sblom klas bermule die ade tnjuk gamba katun comel laki dan perempuan , 

gambanye lebih kurang gni la

tapi bkn gamba ni ya !

pastu cikgu tnye la kan , "cba teke spe perempuan ni ?"
budak2 ni pon bising dan pdankan dgn kapel mmbe2 diorang .
antre ayt budak ni "yang permpuan tu asiah yg laki tu zaim "

tak lme lepah tu cikgu ckp ,

"eh slah , inilah atiqah "
=.='
itu aku okeh lagi , tp lpas cikgu ckp tu nme aku . bdak laki bising smule smbil ckp" yang laki tuh , cikgu lotepi "
bongoklah ! ee tolongla . jahat budak ni . ta ske2 , *eh tergedik pulok
ckap la nme org laen . ni dgn cikgu tuh ,
pastu cikgu tu senyum jek . eeei geli2 .
aku harap giler wk2 tu , dlm klas aku ad due org nme "Atiqah" tp mmg tak la kan , sbb aku sorang jek atiqah .
nak nngis aku . tp x pe . aku kne sabar . adat la kan kt sekola .

oke3 . tu citer prtame , cter kdue aku okeh skit kot .

tadi lpas rehat , ade ujian lisan utk bm ,
aku pon gelak2 la tgok org buad ujian lisan  kt dpan .
aku ni gementar la kan ,
yg caerah ni lak dye ckp "tade pape  ni , sbbnye koi tak rse takot pon "
okeh , aku prcaye la kan . sbbnye slalu mmg g2 , bler rse tak takod msti tade pape yg brlaku .

aku pon bncglah psal kje kusus sejrah pde wktu tu , sbbnye buat ape nk dgr bdak ni merepek kt dpan kan . haha .
tak lame lepas tu , cikgu ckp 


"kumpulan syahirah mne "

oh what ? byaklah die pnye sdap ati , jdi nk pendekkan cter,kami pon berujian lisan la kt dpan . aku due org jer , aku dpt tajuk dialog antre penjual kasut dgn pembeli .

"supra, supra, beli supra !"*bising budak laki
ek eleh kecoh jer , lepuk kang .

okeh caerah mlekanlah ,

caerah :assalamualaikum , saya dan rakan saya akan membentagkan dialog diantara penjual kasut dan pembli .
cikgu :kuatlah ckit syg oi . tak dgr ni .

caerah ::assalamualaikum , saya dan rakan saya akan membentagkan dialog diantara penjual kasut dan pembli
*dgn nada kuad .

aku : assalamualaikum ,selamat dtgke kedai kasut kami , boleh sye bantu ?

*budak laki gelak *
ntah pape jek .

caerah : sebenarnya saya ingin mencari kasut berjenama bum yang berwarna biru , semlam saye ade melihatnya .

aku :ouh maafkan saye , kasut itu telah saye jual sbntar tdi . *tergagap .

caerah : kalau begitu tidak mengapalah .

aku : tapi kami menjual pelbagai jenis kasut disini , cik boleh melihatnya .  *rse gagap giler

caerah :boleh awk tnjukkan kpde saya ?

aku :boleh , mari kot saya ,

*kitorang berjalan , bdak ni pon gelak * tak lawak pon kann .

caerah : wah byaknye kasot yg mnarik disini , boleh awk pilih utk saye ?

aku : boleh , saya rasa kasut berwarna coklat ini sesuai utk cik , kasut ini tahan lasak dan .............................
*alamak lupe skrip .
...sgt selesa utk dipakai .

caerah: cantik kasut ni , tp saiz ni kecil sgtla 

aku : jgn risau , kami menyediakan pelbagai jenis saiz kasut disini . brape saiz kasut cik ?

caerah :saiz kasut saya 36

aku : ini dia kasutnya , cubelah pkai , smbil bg kertas skrip .

*pane skjap , sbb takkan nk pakai kertas *

*budak gelak *

caerah :time kasih kerane mengesyorkan kasut ini utk sya . 

aku : sama-sama .

aku ingat da abis da , tp cikgu suh cakap kt kuanter plak ,

yang kt kuanter tu , aku pakai spontan jer . 

pas2 habis la .ketar giler2 tgn aku , bkn skit , byak seyh .okeh ltih giler aku tules , pnjg tak ?pnjg tak ?




No comments: