Wednesday, June 1, 2011

Unggu Violet

ok , tadi i ade tengok satu cerite indon ni .. i like ! actually cerite da lame da ponn , tapi baru sekarang i tengok ..
pelakon cerite ni ...jap, jap ,jap..!

 Dian Sastrowardoyo..comel !

Rizky Hanggono. ok, series tak ensem*aku rase mke dia macam Piere Andre jer

ok, abaikan salah eja diatas , cerite ni romantik lah jugak.. cerita ni dimulakan dengan makwe lelaki ni call nangis2 mintak putus . ok lelaki ni kerja as photographer lah . suatu hari ni,die nak pergi kerja, die naik bas, pastu die nampak ade org mencuri duit orang senyap2 tuh . diorang panggil pencompet, aku pon taktau ape gelaran org tu..

lepas tu, die ni pon tngkap lah gambar lelaki tu,kmudian die bawak lah gambar tu ke pejabat tempat dia  kerja, si bos ni marahlah sbb bos die nak model, bukan pencuri kepala botak buruk macam tu..
ok,lepas tu die balik umah ,die peratikan gambar tu, n kat situlah die nampak ade sorang perempuan cantik diantara pencompet tu dalam bas..

ok lepas tu,die dapat tau perempuan tu keje jual tiket , laki ni ponn tawarkanlah kerja jadi model, mule2 tu perempuan tu mcm taknak jer, akhir sekali die amik jugak,sbb kluarge die ni miskin.. ekceli die tinggal ngan nenek dia jer..

ok,bile da rapat dorang ni pon bercinta , ok ade satu part ni, perempuan tu masok  lif untuk ujibakat jadi model, dia kann da femes, lepas tu ade sorang prmpuan tu tinggi,kurus, ala2 badan model lah , jadi maka timbullah perasaan tak percaaya diri , lepaas tu lelaki tu gengam tangan perempuan tu erat2 ! wah, aku suke part ni .. perempuan tu teros yakin ..ok perempuan tu dapat jadi model !

satu hari tu laki tu tibe jer cakap lebih kuraang cam ni"keluar dari rumah aku ! kita tak sepatutnya ada perasaan cinta sbb aku hanya gunakan kamu untuk kerja aku !"

perempuan tu bla lah.. okeh perempuan tu pon da jadi femes . waktu PA*pa die serabut..menci3! perempuan tu melamar perempuan tu, tiba jer laki tu dtg , laki tu cakap die rase bersalah sgt , tapi perempuan tu tak bg langsung lelaki tu cakap ..lepas tu laki tu cakap "bagi aku peluang untuk cakap, aku rsa bersalah sgt, tapi aku tak mnyesal putusin hubungan ini dengan kamu, untuk hilangkan rasa bersalah aku, aku mahu beritau kamu yang aku mnghidap leukimiea,fuhh, aku udah lega sekarang"
pastu laki tu bla ,

perempuan tu kejar laki tu, lepas tu kne langgar kereta dan buta ,waktu buta tu PA dia tu entahh ke mana,


"kamu jgn tinggalkann aku ya, sehingga aku bisa lihat kamu !"

pastuu satu hari tu laki tu tak dtg melihat perempuan tu, dan waktu situ jgalah nurse tu ade ckp"kamu udah ade pendonor, sebelum dia meninggal, dia bilang dia mau derma mata ini ke kamu ", muke nurse tu series lain mcm ..lpas perempuan tu kne bedah die tgok lelaki tu tade , pastu nurse tu dgn muka sedih bg suratt dri lelaki tu , dalam hati akuu, mesti laki tu derma mata kat die kann sbb lelaki tu dah mati ! series demm , rupenye yang derma tu perempuan tu punya peminat , salah sorang pesakit kat situ ..

akhir sekali,diorang ponn dok ats kusi pandang bntang same2 , yang aku hairan laki tu da ilang ke sakit leukimiea dia ?!


ost cerita ni, :)

 sedih+romantik citer ni .. okbai 

No comments: