Wednesday, June 22, 2011

Young Teachers Workshop ?

hello guys ! ni nak citer ni , kau tau tak young teachers workshop tu menatang hape ? okeh2 ..

nak citer la ni . . .maksud   young teachers workshop tu, bengkel guru muda, bengkel ni  untuk subjek English . sebab ape die panggil young teachers ? 

die panggil young teachers sbbnye lepas program ni , pelajar yang pegi kt sini kene jadi cikgu untuk sekolah diorang ..bes ke ?

ok, straight to the point je la kann .. aku dipilih oleh sekolah aku utk pegi kt sini , dalam kelas aku 2 orang 'aje' yang pegi, aku ngan kawan aku. pastu 2 orang laki dan 2 perempuan dari bukhori . eh , ini bukan riak okay ! aku pon taktau nape aku dipilih. kau tau tak bi aku fifty six ,dalam angkanya (56) .. hoh berie .

program tu ade kat smk abu bakar , waktu nak pegi tu naek coaster . tau coaster ? bas la, bas sekolah . first time naek . kire pengalaman baru la jugak .

pegi sane, nmpak ramai kawan sekolah rendah aku .rindu la jugak . tak tegur pon , pakai senyum2 jer .kat situ belajar BI paper 2, tulis sume dalam laptop , rase nak tergelak jer . aku kat situ taktau nape tak banyak cakap . ceh malu konon . MUNTAH ! heh , sebernanya macam ni, aku nak mintak ade kertas senarai program wane pink tu kat budak laki ni,tapi ....entah nape tak tercapai di mulutku. ceh,dalam fb handal sgt borak sane,borak sini . kalau chat mboh sejam . cakap dpn2 tak berani..kawan aku ni pulak suruh mintak tolong tanye ngan panggil die , jawapannye aku senyum je laa .

sekadar lukisan.klik utk tumbesaran<- ayat orang

rase seronok kot pegi sane , tapi aku lagi sayang Khairiah . Khairiah makanan die sedap ..heh . . 
AKU SAYANG SEKOLAH  KHAIRIAH. tibe .

waktu mase yang terakhir tu buad guided writing  , formatnya informal letter, so aku pon tules la name kawan sekolah rendah aku (kononye nak bg kt die lahh ), siap name mak ngan ayah die sekali , tanpa aku sedari yang sebenarnya ramai membe sekolah rendah aku yang lain . agak2 diorang pikir ape ?"kenapa tiqah letak name  ******?" dah la nme budak sekolah rendah aku tu laki .. kalau diorang bgtau kt budak laki tu , pastu budak tu tanye aku ! ape aku nak jawab ? oh,lupekann .

karangan guided writing khairiah dan bbrapa sekolah lain kene present kat depan ,sekolah hwa lian dapat 29 markah , A tu 29/30! .Khairiah pulak, selaku sekolah yang present terakhir dapat  B sikit2 lagi nak dapat A !
kate Teacher "ala rilex2 jer,tak yah risau la .die ngantuk tu. ". AKU PERCAYA !

aku tengok teacher rilek jer , bile pandang teacher aku pon jadi rilek gak . pastu kann ,aku kesian kt org ckp kt depan tu , first,die tanye tade sape yang jwab . second, die buat lawak tade sape gelak . teacher cakap lagi "die buat lawak tu , gelak lah " aku pon dan lain gelak la . (gelak tipu jer )

org kat depan tu org india .

okbai ;)

No comments: