Saturday, July 30, 2011

aku baling helmet ke muka kau nak ? sebelum tu aku calit helmet tu dlm longkang dulu kann .

petang tadi , lebih kurang jam 5.15 petang .

sedang guwa kusyuk meraik (menanda) kertas geografi guwa kat tempat tusyen wa, guwa terasa belkang wa geli2 , oh sudah tentu handphone iphone5 wa yang telah disilentkan itu bergetar.lalu, wa amik handphone wa yang terletak dalam beg berjenama everlast di belakang wa .

terpampang di skrin kaca fon wa "koy celcom dialling"

guwa angkat.guwa dengar suara perempuan.

guwa:hello
aneh :woi ,kau sape ha? pesal kau miscall aku pagi tadi ?

guwa :bila msa pulak aku telefon kau der . kredit aku da 25 tahun tak topup der . cakap biar berpade baii .
aneh:eh ! kau ni sape ha ? kau miscall aku pesal?

guwa : makcik bedah sebelah umah kau .
aneh : makcik bedah mane ? eh . jgnlah nak maen2 !

guwa :betollah , makcik bedah .semalamkan nak bg no kat mkcik . so makcik save la .
aneh : eyh ,betol2 lah !!

guwa :betol nak , dah la ye .makcik tengah belajar buat kek ni . nanti lah tepon ye .
aneh :eh sial , bodohla .kau spe ?!!

guwa : makcik bedah
aneh : gila .

maka sampai disitu sahaja perbualan guwa , dgn gadis yang super sopan santun gitu .

mahu termencarut guwa di situ , tetapi guwa memilih utk mengucap pnjg .
guwa ingat abg wa mahu mendajal guwa . tapi sangkaan guwa sungguh meleset stlah guwa tanya kepda abg wa . sbnarnya itu no guwa . guwa bg ke abg guwa .

abg wa ade cakap "macam ade org curi line jea ,tak pon ade dua org guna ni ,sbb aritu tepon kuar lagu ungu,mne ade lagu ungu henset guwa , kawan guwa pon kalau call wa ,perempuan yang angkat .cilakak ,"

setelah guwa buat kajian selama 25 minit 6saat,guwa dapati  perempuan aneh yang call guwa ni jenis yang suka mencapub . mahupun mencari publisiti murahan . mereka ini tidak dapat menerima hakikat yang ada org miscall mereka,meskipon seseorang itu terslah numbor. golongan ini juga merasakan yg semua org miscall dia ,ingin mengorat dia . puihhh .

dan mereka juga rasa yang mereka nampak lebih "vogue" bila call smbil marah2 begitu .

mahu je aku spray bygone ke muka dia .

okbaii .

No comments: