Friday, January 27, 2012

Atiqah @ Aisyahh

Assalamualaikum semuaa :)nak tules banyak entri harini .


Siapakah aisyahh ? apa kena dengan Atiqahh? orait . aisyah tu aku lahh . atiqah tu aku jugak . Dalam ic Nurul Atiqah Binti Sulaiman . Mana aisyahh ? okey , nak ceritaa lah ni .

waktu aku mulamula aku lahir , mama aku nak kasi nama Khairunisa Atiqah , tapi abah aku tak kasi sebab takut tak muat dalam surat beranak .LOL . aik aik jangan gelak .aku sorang je boleh gelak . Maka bincang punya bincang terhasillah nama Nurul Atiqah walau hakikatnya ada cadangan nama lain seperti Adibah . oishh , jgn nak bygkan Adibah Noor pulak .

Selepas lebih kurang beberapa hari nama aku diberi , aku menangis tanpa berhenti-2 . sehingga menyebabkan abang aku meletakkan seketol garam kasar ke mulut aku . tup tup . eh diamm pulak .ade kot berhenti sikek , saja nak bg tragis .*angkat kening .

Tapi itu hanya sementara , aku menangis lagi sampai demam . seminggu demam kot , mama aku pon berubat dengan atok yang yang mengajar mengaji dekat lorong rumah aku tu .atok tu kata "nama aku (Nurul Atiqah)tak sesuai, jadi atok tu letaklah nama Aisyah ,tuing tuing teros diamm . uisk , magik tak ?

itulah kisahhnyya , sampai sekarang jiran aku panggil aisyah , masok sekolah rendah 2 3 org saja panggil Aisyah , masok Fom 1 tiada langsung org panggil nama Aisyah . wakaka . Mereka tidak tahu ~sbb budak sekolah rendah aku yang masok Khairiah hanya 4 orang dan mereka tidak tahu jugaa . 

itu sahaja . bai .


No comments: