Thursday, August 16, 2012

Cookingg Show Potato Salad . Kehkeh

Assalamualaikum and haii tu my shayang bushuuk-2 my baby booo muah muahhh . muehehehe .

macam ni cerita diaa ,oral bi akuu, aku pilih nak buat cooking show . kehkeh . ekceli celi li li li aku tak buat lagi aku punya oral BI sbb aku dapat no giliran last sekali laaa .. haha . Happy kot . Kot laa . Tak sangat2 pon . sbbnya aku risau lah gak kalau teacher aku expect aku more than orang sebelumnyaa . Dah lahh budak2 terer BI dah buat dah . risauu . jadi cooking show aku tu , aku masak apee ?


prabambamketamketuktinggg ~*ketuk2 kuali .

aku masakkkk



**Potato Salad**

choiii , beria betul . jadiiii ,ia hanyalahh oral kann? so tak perlu masak di khlayak ramai ponn . mehmehemeh
Jadi , sebenarnya aku tak terai pon lagi rasa potato salad ni cenggone . Jadi setelah berhari hari aku membebel kat mama saya yang tercinta , muah muuah *kenyit mata .
bebel apa ? beli barang nak buat potato salad lah , akhirnyaaa aku berjaya jugakk . tengterenteng
baru beli tadi , jadi aku tak rasa pon lagi rasanya macamana . BHAHAA

so i know ramai nak resepi kann ?pffftt
heee .

jadi todayy resepi aku nak kongsi kat uolls,walopon uolls taknak . jengbengengbengjengbeng

Potato Salad

~Bahan-bahan~

4 biji kentang saiz sederhana, buang kulit dan potong kiub
2-3 sudu besar mayoniss
1 sudu besar jus lemon
1 sudu besar air
lada sulah,kiub pati ayam , garam ,perasa .*aku tak isi dah garam dan perasa .
sedikit daun bawang
2 ketul sosej goreng dengan butter . butter sikit jee . jgan sampai sosej tu tenggelam tau .


~Cara-cara~

rebus kentang dalam air garam sampai empuk . angkat , tos dan biarkan sejuk .
sosej tadi tu potong kiub jugak dan masukkan dalam mangkuk ,masukkan mayonis,lada sulah,pati ayam,air,jus lemon dan kaco kaco . lepas tu masukkan kentang . gaul gaul isi daun bawang  hiris. TADAAAA. siapp dah . senangkann ?

lepastu letak dalam fridge , dan makan waktu berbukaa . tak sabaarr wehh . hihikss .





Bahan yang tak cukupp , sbb tgh masak . kehkeh
lepas dah masak tu pulak dengan rakusnyaa aku gaul kesemuanyaa, lupa nak tangkap gambar . mhihihihi

ermmm , dapnyaaaa . haha , tipu tipu . aku tak rasa lagi .


ni rusa panggang aku masak 2 hari smlm . panggang ke ? kahkah .
rasa mcm mkn selipar jepun. kahkah . tapi sedaaapp . jadi taknak kasi resepi walopon anda tak mintak .

No comments: