Thursday, September 27, 2012

Aku dulu vs Sekarang

Dulu

Ramai orang panggil aku ecah . Jiran , kat sekolahh .

Sekarang

Orang panggil "wei,tiqah"

Dulu

kalo pepagi mak aku mesti kejut elok elok punyalah sambil cakap "adik bangun, gi sekolah . lagi 2 hari lagi ni nak sekolah, nanti kite gi jalan jalan eh "

Sekarang

"adik !!!~awk tak nak gi sekolah ke ?"

Dulu

mama:"jom kite gi jalan eh, gi cepat mndi "

Sekarang

mama: nak ikut ke tak nak ni ?

Dulu

gi sekolah bwak beg roda , paling femes waktu tuu yang barbie tu lahh . time gi sekolah serek jee , dah balik kalo turun tangga tu bia jee sampai rosak tayar .ktakktakkatakkatk bunyinya . LOL. Beg besar mane pun tak kesah

Sekarang

Beg mesti nak leper leper punyalah . kalo kembung sikit "eh kembung sgt ke beg koi nih ?"

Dulu

Buku mesti nak bawak semua gi sekolah pastu keja sekolah mesti siapp punyalahh . takut gila kene naik ats kusi.

Sekarang

"erm, esok je lah buat . naik ats kusi ? ermm , ape sgt " paling kurang pun cikgu bising bising jee . 

Dulu

Tudung tak yah lipat takpee , tak kesah . sukatiaku

Sekarang

"oke tak tudung koi ?"

Dulu

gi kantin mesti bwak botol air punyaaalahh .

Sekarang

ermm , tak payah lahh . kat kantin boleh beli air .

Dulu

Main tampa2 laki adelah kebiasaan

Sekarng

Uishh , harommm .

Dulu

kalo panas, tanggal tdung mama tak maroh

Sekarang

Aok jgn nak ngade~

Dulu

"mama, nak baju tu . cantik laa"
mama:"len kali kite beli, abah ajak balik dah tu ,

Sekarang
"ma, nak baju tu leh ? heee~"
"tak payoh , baju belambok kat rumah tu aok bukan nak pakai"

Dulu

time tu dengan kwan aku cakap saya awk , saya awak jee . "eh , saya lapa lah , awak taknak belanja saya ke ?"

Sekarang

kalo tak  bahasakan aku , mesti koi ,aok .
"weh,koi lapo. aok belanje koi skang !!"

Dulu

kalo balik rumah je dri sekolah 
aku : selemekom
mama:waalaikumsalaammmm~~~~makan ape kat sekolah td ?"

sekarang
aku :....kum *time kum je kuat . haha
mama:waalaikumsalam.
.....................

haha , aku tak ingat mnde dah . oke tu sajee . babai :D

2 comments:

Atief Emran said...

hahaha..dulu,mak duet blanja abis..ok nah 2 ringgit
skarng..mak duet dah abis,mak: aok beli mnde,mmbazir je keje aok..

atiqah said...

true story LOL