Sunday, March 17, 2013

Cinta sebelum nikah

Assalamualaikum :)

Baru-baru ini aku ada tengok video . Tah cemana tgah menggodek godek Youtube jumpa video nih . Alhamdulillah :D . tehee~


satu lagi ~


http://www.youtube.com/watch?v=Z3noSFlhrHI 

Seriously aku suka kata kata ustajah nih . Ade jugak terkesan kat hati nih . Jgn malu malu nak tengok okayy . Best (Y)

"Pabila cintamu kerana Illahi , jadilah cintamu berstatus tinggi " Ustazah Fatimah Syarha . 

Dan untuk untuk org sebaya saye ni , haruslah kita sama sama ingat . 
Belajar itu amanah . 
Cinta itu fitrah . 
Maka dahulukanlah yang amanah itu . 
Belajar rajin2 kerana Allah .
Insyallah , Allah bantu kite . 

Dan jangan takut kehilangan ape yang bukan milik kita . Kalau ditakdirkan Allah , ia akan kembali :)


Jadilah org Islam yang dpt menegakkan Islam .

Betulkan niat . Janganlah nak pergi sekolah tu utk jumpa org yang disukai , tapi niat lah utk belajar kerana Allah  . 

Tau tak hadis"setiap amalan itu dimulakan dgn niat ?"
kalau kita niat kerana Allah , Insyallah . Ganjaran pahala menanti kite ^^

Nasihat utk diri sendiri jugak .
Letaklah cinta kepada Allah itu lebih utama daripada cinta kepada yang lain .
Allah itu mencipta sekalian makhluk , kalau dengan Allah pun kita tak jaga hubungan , mcmmne kita nak jaga hubungan dgn makhluk Allah tu sendiri ?

MasyaAllah .

Bersyukurlah wahai hati , sesungguhnya apa yang Allah lakukan ada kebaikannya :)

Saya ni manusia biasa , banyak salah silap . kadang kadang tergelincir jugak . sbb tu lah sahabat dan kawan kawan perlu nasihat saya yg jugak selalu lupa ni . Terima kasih . 

Sekian dari saya yang ngade ngade .



No comments: