Friday, May 17, 2013

Kisah Seram 2013

Hey . Ape khabar ? dahlame aku tak menaip cite cite merepek aku tapi benar . Asik serius je kan . Harini aku nak cite suatu kisah . jengjeng jeng .

Rabu yang lalu , birthday kawan aku . So aku ni ha , rase nak buat kebajikan sikett . Aku belanja mereka mereka selaku kawan aku ni kan , despite of that nak study addmath sekali .

hari sungguh indah dah cerah pada hari ituu . tapi tak sangka pula sangkaan ku  meleset. ku sangka panas smpai ke malam rupanya hujan ribut di petang hari .

lepas makan solat semua , kitorang pun continue dgn ape yang dah planned . study addmath  , sempat tajuk function ngan tajuk quadratic equation sikett . masuk jam 4.50hari mula gelapp . angin tiiup sepoi2 ribut . pintu mula gedengung gedengangg , kertas2 kimia aku beterbangan ditiup angin . kilat mula sambar menyambar . habuk2 angin masuk mata aku .

kitorang pun memberentikan penstadian kitorang . amboi, kalau nampak di cikgu BM ni , abis aku kene . Tatabahasa entah di mane .

eh , sambung sambung . sorang kawan aku pun balik sbb ayah die dah smpai .  Actually study 3 org . yang sorang lagi tah macamne ade peselisihan sikit , maklumat study petang tu die tak tahu . sori cah :")
dlm pukul 5 lebih , ayah lagi sorang kawan aku dah smpai . time tu hujan lebat gilee ah . dlm kelas tu dah gelap smcm . aku pun mengiringi die kuar dri kelas kat koridor . 

dahlah sebelum tu die cite ade pasal sorang akak ni yang selalu balik petang sbb study kat skolah .
"akak malas nak cite , tapi kalo korang nampak , siyes korang akan demam seminggu . biarlah akak ngan Allah je yang tahu "

aku dah pikir bukan bukan .

"weh , mane abah koi nih ha . takut lah . "
"eh tade ape ape lah , kat bwah tu ha ade **** ,kalo ade ape2 , aok jerit je name die , nanti die dtg azan "
"lol , tibe je . ha ye la . bai "

aku pun  pusing belakang , nak masuk balik dlam kelas .

petir sabung menyabung , angin kuat giler , dgr bunyi pintu gedegung gedegang , muka aku dah kene tempias hujan . 

tak sampai 2 meter dari aku , aku ternampak suatu lembaga tak tinggi mane , berdiri tegak , pucat pucat sikit , muke innocent pandang aku .

"(#$@&$&%#(@(@"

sumpah seranah aku dlm hati . Kawan aku yang duduk asrama tu ghupenyer . aku tak tahu sejak bila die ade kat situ . dan aku tahu rupenye die stadi jugak , tapi kat kelas sebelah .

perlu ke berdiri tegak smbil muka camtu .

aku masuk kelas , aku smbung stadi . tapi aku rase seram smcam aku bukak lampu tgah . dlm kelas tu malap sbb pasang lampu tengah je .  time tu dah mcm time maghrib . walhal nak belum kul 6 lagik . aku gi kelas sebelah , mane tau yg td tu bukan kwan aku yang asrama tu ke , paling kurang , ade geng ilang sikit takut .

aku pegi , tgok dri  pintu belakang , nampaknye die masih ade , tp still seram . ape kehalnye stadi lampu tak bukak , dah lah tudung die tu wane kuneng tak kuneng , puteh tak putih , dok sorang sorang dlm gelap .

aku pun tegur die , pasang lampu . tanye soklan addmath . die buat soklan addmath dlm ketas aku , aku pegi kat papan putih , selesaikan kt papan putih .

tibe tibe je , aku dgr bunyi tapak kaki gesek2 kat koridor .makin dekat , makin dekat bunyi nye . aku pndg ke arah pintu , pndg lagi dan pndg lagi .

eh tade ape puun .

pndg lagi .

gdenganggg !! bunyi pintu belakang tertutup kene tiup angin .

pergh .

aku pndg lagi pintu kt depan td , perati bunyi ape sebenonye .
dan kemudian kuarlah 2 jeneh lembaga . se tinggi tinggi siket,  se rendah siket drpd yang tinggi tu .

tah nape aku tekejut sgt  , cemas nak melatah .rupenye mail ngan aqeem . igt nak balik kelas die , rupenye die berenti kejap . aqeem ckp ngan kwan aku . nak pulang kunci bilik BADIB rasenye.

oke oke finee . sabor sabor .

kwan aku tu pun ckp kat aqeem "rajin tak aja addmath ?"
memandangkan addmath td tak dpt solution .
aqeem tunjuk2 kat mail .

kwan aku suh tulis soklan kt papan putih , siap je aku tules soklan , kwan aku tu ckp "masuklah "

tp tade sape masuk. aku ngan kwan aku gi kuar , tgok dorang dah tade . =.= . cari kat tangge , tade . tgok kat koridor , rupenye dorang kat dewan bawah dah . ha . ok oke  . fhm .

meliau sikit mata kat tempat len .

"eh , abh kite dah smpai . yeahahaa "


aku kemas beg , tutup lmpu ngan kipas kelas . lari . BHAAHA . kilat sabung menyabung lg . hujan masih lebat . kat tangge bapok gelap . seram habes . aku takut je lmbaga ape pulak aku betembung . dgn teringat cite akk td tu nye . pergh . 

so itu je cite akuu . tak seram mane pun . tapi seram bg aku . wahahha .  tapi ribut mmg kuat , otw balik tu , merata pokok besar tumbang . huhu . bai bai









No comments: