Friday, August 16, 2013

Malas membace tu lah dah kabo




sekilas aku memandang, aku terus scroll ke bawah . Malas aku nak bace . 
Tetibe rase bersalah scroll balik ke atas . 

BAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Sentap hati mak nak :'(

Jadi, terus rasa insaf , terus rase nak bace buku banyak-banyak . 

Baca sejarah malas . Ngantuk katenyeee 
Merancang ala kadar , konon kita rancang , tuhan menentukan. Tapi usaha takdak . Pfftttt
Baca ? Malaslah . Tengok video baruuuu bestt . 

Ape nak jadi ? ape nak jadi ? smpai sekrang tak kawinlagi
macamna umat islam nak majuu ?
aku tulis ni pun bukan nak marah org lain , marah diri sendiri cek habaq hang . 
Bior sentapp sikett . 

Kite ade Ibnu Sina
Kita ade Ibnu Bajjah
Kite ade Ibnu An Nafis
Al Khawarizmi

wehh , orangg Islamm tuuu
ramailagiii . bukan ni jer . Google skrgg ! *muke bengis

bkn calang-calang orangg tu . 
Qanun Fi Tib , Ibnu Sina tuless pun jadi rujukan org putihh . 

Hakikatnya kita pernah memayungi 2/3 dunia wehh . Mane sekarangg ? siapa lagi kalau bukan kita nak memenangkan Islam . Nak tolong sedareee kite kat luar sana .

Sbb tu ceq habaq hang , koi nak kabo
ILMU tu pentinggg !!
Semuanya dengan ilmu . 
Nak dpt ilmu ? 
Membaca lah . 
Membaca jambatan ilmu . Tak gituuu ?

ade org cakap , org putih ni bukan cerdikk sgt punn , tapi dorang rajinn . rajinn mengkaji . membaca , meterjemah . 
 asalnya dorang amik dari penyelidikan org Islam , pastu tuka je lah name dorangg . mudah sgt kann . pastu kite pun bangge gileee dgn orgputih buat kamera bagai tu .  

chemist tu semua org islam . kamera semua tu ?
penyelidikan org islam weh . 

okeh , pesanan utk diri sendiri . Sila rajin membca . Pastikan Bahasa Arab A . Sebab byak gilee kitab ilmu asal daripada arab . Dah katakan , semua tu org islam yang kaji . org putih pun belajar bahasa arab sbb nak terjemah kitab ilmu tu . Ni awokk taknak pulak . Gune belajar ni sebaik baiknya . paham dokkk ?
Insyallah Islam akan kembali menaungi dunia . Ameen .






No comments: