Sunday, August 26, 2012

Selamat Hari Raya uolls :')

Bismillahirahmanirahim . Assalamualaikum readerss :D

aku rasa tak terlambat lagi kann nak ucapkan

"SELAMAT HARIIIII RAAAAAYAAAAA !"


mintap maap bebanyak kalau ada penulisan aku ni yang melampau lampau sampai ade yang terguris . maap yee . dan buat kawan kawan koi di luor sane . koi mintap maap lah jika koi ade buat salah kat aokme . menggedik depan aokme semua yak . maap bebanyok lah yer . sempene bulan mulie ini koi memohoin ampun lah yerk sesama kite . aih , bape kali ulangg da .

baiklah hari ni hamba nak bercerita pasal raya hamba yang hamba rasa meriah ini .

*bukaakk tiraaai *

starting cerita ni bila aku sampai je kampung dalam pukul 11 mcm tu, bawang serta pisau serta besen menanti aku . yaa , i know . mesti kena buat kerja lah kann .  sampai sampai ni , tak sempat tanggal jam lagi , teroih lah aku kupas kulit bawang . okeh , tipu jee . sampai tu takdak lah terus kupas bawang , ade lah aku tengok tv jap . saje nak bg cliche sikit . sikit jee . sebelum sampai kampung tu , aku dan abah serta mama cari dulu daging kerebauu nak dibawa ke kampung . puas lah pulak dari semantan ke sanggang mencari daging korobau .

sesaje nak tangkap gambar bawang ni . nampak macam comel pulak . kahkah

dah tu aku tolong lah sikit mama aku buat rendang . aku tak reti nak buat rendang . yang aku hairan sekali , dimanakah anak sedara perempuan aku yang terdiri daripada anak anak dara yang menjadi rebutan ini ?dah naik lenguh aku kacau rendang ni , kang tak kacau kang hangus pulak .



dah nak masuk zohor tu baru lah tiba anak sedara perempuan dari rumahnya . apa lagi soh dorang je lah kacau . tak lame tu anak sdare abangah aku pulak balik . waah , makin riuh rendah jadinya . buat ketupat, masak untuk berbuka dan lain lain .

aku ? lepas solat aku tengok tv, alik alik tengok semua anak sedara aku tengok tv jugak .naseb ketupat dah siap . tinggal ibu ibu je kat dapur nak masak juadah berbuka .

dalam pukul 5 tu aku tersedar , rupanya aku tertidur semasa menonton televisyen . mata aku melilau ke sekeliling rupanya ramai yang sedang dibuai mimpi . aku bangun, solat, mandi dan lepastu aku,abah,mama,ngan ank sdare aku gi bazaar .

aku bedoa , harap harap tak jumpe budak khairiah . ntah apa apa pakaian aku waktu gi bazaar tu ,

anak sedara aku tertidur otw gi bazaar .

balik dari bazaar , main main jap pastu bentang tikar letak makanan dan berbukaaa . yeahhh~

jangan pelik ikan tu mcm dah diratah . itu ikan pekasam semalam kot . kot lah
anak sedara aku tangkap gambar ni :D





to be continued ....

No comments: