Sunday, February 17, 2013

Jom Kemas bilik Badib :D

Bismilahirahmanirahim .

Assalamualaikum uolls .

Baru baru ni , Majlis Tertinggi, Exco dan AJK BADIB ade kan gotong royong kemas bilik BADIB hari Sabtu baru ni, yakni 16/2/2013. Lebih kurang 37 org yang datang . Muslimin dan Muslimat .

Anyway BADIB tu ape ?

BADIB= Badan Dakwah dan Ibadah .

Alhamdulillah , aku jadi AJK PNP . PNP ? Penerbitan&Publisiti . Jauh sekali nak berbangga dengan jawatan, sedar akan tanggungjawab aku. Allah pilih aku, ade hikmahnya :) .

So ..... Jom kemassss .

Aku sampai 8 lebih . Lambat lah jugak drpd masa ditetapkan . Sebab masa ditetapkan pukul 8 . Tapi , masa aku datang tu tak ramai pun org . Alhamdulillah . Takdelah cegeng sgt dak . WHEHWHWE

masuk dalam tu , nampak sawang , fosil katak , fosil ayam, tak kurang jugak najis haiwan yang bernama qituun . LOL , Dramatis sgt . Sempat lah batuk dua tigakali . HAHA

Tugasan pertama mengalihkan barang .


Rak rak dan almari letak kat koridor .

Alihkan fail pulak, medal , hadiah , sapu tangan , cawan kertas , pinggan kertas , lidi, straw , dulang , jag , cawan , gula , apron , air anggur . eh siyess ni . macam2 ada . walaupun nampak mcm 10 tahun ditinggalkan ,, mcm mcm ada . Actually ade je barang dari 2012 punyerr . Cuma masa tu , bilik tu tak digunakan sgt lagi . Sebagai tempat letak barang je .

Perkara paling best sekali bila jumpa printer , dan printer tu boleh digunakan . Jyeahhh .
Komputer pun ada gak . Dua pulak tuh .Aku pun x pasti komputer 2000 bape , komputer besar gedabak tu , dah jarang org gune , rasa takdelah berat sgt . Tapi aku bangun pagi tadi , perghh . lenguh gile . sakit pun ade . Heh


Lepastu masa untuk mengemas fail segala fail . Lelaki pergi  membasuh bilik , yang perempuan pula mengemas kat kelas sebelah bilik tuu . Eh sebelum tu sapu sampah dulu . Sape lah ye sapu sampah tu . Kekeke

Tetibe terfikir , eh takkan tak buat air kan . Biasa gotong royong ade makanan sikit . So, jom buat air . barang dah ade, air batu je takdak . so , suh je budak laki ni gi beli . Heh , Terima kasih Amir .

Tukang buat air . Apecaye tak ? HAHA
menciknya tudung tajam sebegitu . mcm patrick okayy . ade gaye tak ? Lewss


Nampak sedap tak ? Kigkihkih

Makanan takde ? jom pergi beli . Beli kat depan sekolah je . Kopok je beli . Ok lah tu kan ? HEHE


Basuh3

Pandangan dari luar . 




Tukang Cat .
Capture by Unknown . 
Enpon aku , tapi yang capturenya , wallahualam.







 Dalam waktu yang sama perempuan buat apa ?


wakkaka
terlebih esaited dpt jumpe apron . HAHA


Bakal bakal Doktor . Insyallah . Padahal susun barang dlm kotak First-Aid je . HAHA



Kenal kenal dengan adik adik junior . Manisnya ukhuwah :D .

Sebelum



Selepas .

Actually ni tak siap lagi , aku terpaksa balik nak pergi tuisyen . Tikar getah pun tak tak bentang lagi , wallpaper pun tak letak lagi . Rak rak almari tak letak dalam balik .

Kesimpulannya , aku x tau after dia cemana . sekian .  ehehe




No comments: