Friday, May 30, 2014

Kawan.

Aku ada kawan
Chemistry kitorang sangatlah terpelanting jauh
Bila aku suka ni , dia tak suka . Bila dia suka tu , aku pulak tak suka .
Jadi tak peliklah bila kitorang selalu bergaduh .
Tapi Allah tetapkan yang kitorang ni tetap berkawan .
Gaduh camne pun , kitorang tetap membe .
Bila aku sakit kepala , tangan dia ada urut aku
Bila aku sedih , bibir dia ada tak lekang sengih kat aku .
Bila air takdak kat asrama aritu , tangan dia ada hulur berbotol botol air utk aku .
Bila aku lemah nak angkat air dalam baldi, kudrat dia ada utk tolong angkat baldi tu utk aku .
Bila aku tak pandai subjek tu , ilmu dia ada utk share dgn aku .
Bila aku cakap mende yang aku tak buat , sedush kau bagi ayat sentap dan nasihat kt aku . 
Kau memang membe yang baikk .
Walaupun aku selalu label kau kusut , sbb kau selalu sengih sengih pandang aku pagi pagi
Walaupun aku selalu kata kau pathetic sbb nangis dengan beria
Walaupun aku kata kau serabut sbb tudung kau mcm tak ayen dan kau suka bebel bebel mcm makcik, pastu suka cakap separuh .
Walaupun aku kata kau tak matang sbb kau golek golek dlm surau.


Tapi kau tetap kawan aku .
Sayangnya Allah je tau .

Dengan kau je aku cakap mcm tu ,
Dengan kau je tempat aku gaduh
Dengan kau je org yang aku boleh gila gila dan tak kaver .
Terima kasih . :D

Semoga Allah ikat ikatan dan ukhuwah yang terjalin ini dengan erat . Amiin .


No comments: