Saturday, November 19, 2011

Marah

HAI ,

tengok tajuk tu , ini bukan daripada research aku ke hape kebende  KANN , ni tips aku sendiri lah kan dan sedikit maklumat aku bacekat magazines .

ok , aku saje je nak tulis mnde ni sbbnyer sjak akhir2 ni aku selalu rase nak marah org ,lol . tapi sekarang mcm dah ok dahh . hal ni sebab pergi langkawi lah , stress betol ngan sorang membe aku nih .
aku masih geram dgn beliau , tapi a few days ago , i realise yang tak baek giler dowh nak buruk2 kan org , biokelantok die , dah die bahagie wat org sakit hati gitu . bia je lakann . tak dose ponn kite kalau die wat kite sakit hati .

lepas aku marah die , sakit hati dengan die , aku rasa mcm tak tenteram jugak hati aku ni . Tapi lepas aku cerita2 kat membe aku , perasaan geram ni dah hilang sikit demi sikit lah .

ok now , aku dah ade care mcmne nak hilangkan perasaan marah . ok first :-

SMILE
ok , yang ni aku rasa berkesan kot , ok cuba la kau try . kau pratikkan lahh . contoh kalau ade org ckp ayt sakit hati kat kau la kann "eh ,kau ni lembap lah . lembap tak abis2 "
ok ,time ni kau jgn nak marah2 ke,buat muka masam  ke , ok cuba kau try senyum , lagi afdal gelak smbil ckp "bongok jugak kau eak " .ok stop , pastu kalau dia membalas kau senyum jer smbil tarik napas dlm2 *dlm hati ckp bende kcik jer .
aku buat menjadi weh . HAHA . Tapi kalau geram ngan mak ayah ke ape , kau senyum smbil tarik napas dlm2 ponn dah cukup .

BASUH MUKA


okeh ,kalau kau geram lagi kat budak sengal tu , kau basuh muka depan cermin , pastu kau senyum kat cermin tu .OK DAH . nak lagi baik ,pergi amik air smayang . tapi kalau kat sekolah nak amik air smyang susah pulak kann .# aku suka senyum kat cermin .

LUAHKAN


ini lagi satu , kau cerita kat membe kau . cerita kat membe yang memahami kayy . jgn bercerita kat membe yang makin memanaskan hati . itu ponn cukup melegakan , tapi kalau kau jenis yang tak suka bercerita , kau amik kertas kau conteng2 kertas tu . kau wat lah gambar org sengal tu ke ,pastu kau conteng muka dia , kau wat dia ekciden lori sampah ke , suka hati kau lah kann . sampai hati kau puass .

Tak puas lagi ?!~ kau menangis . Kau muhasabah diri sikit ,nak lagi elok ! buat waktu semayang , kau luahkan kat Tuhan . Kau menangis seberie2 yang mungkin .

HA ,Insyallah lepas tuh kau rasa gembira . Kau rasa nak senyum jer . OK itu sahaja . BYEE ;)

No comments: